Tuesday, July 22, 2008

Maaflah kepada semua pembaca sekalian, ana lama tak tulis artikel. sibuk sikit.. Cuma ana ada bunyi desas-desus mengenai dengan muzakarah dengan UMNO. Ana layari laman web harakah dan membaca kenyataan tok guru Mursyidul Am mengenai masalah ini. Ana cukup setuju dengan apa yang di katakan dengan tok guru, ini bukan masanya umno untuk muzarah, tetapi ini adalah masanya untuk umno terima dasar perjuangan kita. Pada ana, sebagai penyokong PAS ini, kita semua tidak mahu peristiwa yang lepas berulang kembali kerana orang mukmin tidak akan jatuh dalam lubang yang sama sebanyak dua kali. Jika muzakarah ini berlaku, akan wujud sebahagian penyokong PAS akan tidak yakin dengan perjuangan suci ini. PAS muzakarah dengan UMNO ibarat melapaskan anjing yang lapar dari tersepit. Akhirnya akan menggigit kita.
Jika hendak muzakarah, UMNO kena terima dasar kita. tapi jika muzakarah hanya untuk kepentingan seseorang maka ini merupakan satu kesalahan.

UMNO ini sebuah parti yang sesat, kerana dasarnya kebangsaan, sekarang ini masyarakat sudah tidak percaya dengan UMNO, maka mula lah UMNO nak mintak tolong kita, semasa dia senang, mereka ini melanyak kita habis-habisan. betul kata tok guru bahawa sekarang masanya untuk kita lanyak UMNO dan kuburkannya dengan bernisankan keris. Ingat wahai pejuang Islam bahawa kita tidak akan berundur walaupun setapak dalam menghadapi keadaan ini.

Apa yang di buat oleh UMNO tidak dapat kita lupakan sampai bila-bila, ingat atau tidak kepada allahyarham Dr Zukifli yang dilanggar bersama-sama keluarganya, allahyarham Ust Samad Gol yang dikapak di kepalanya, dan yang paling menyedihkan ialah Assyahid Ust Ibrahim Libya yang gugur syahid di Memali?????? Angkara siapakah ini semua kalu bukan UMNO dan BN. Peritnya kita hadapi perjuangan ini, adakah sekarang kita hendak tunduk dengan janji-janji manis UMNO dan BN yang sesat ini, Ana ingin bertanya kepada sesiapa sahaja yang membaca artikel ini, muzakarah ini, adakah PAS akan ikut UMNO atau PAS akan percaya dengan janji-jani manis UMNO ini. Ibarat kita dah tahu dia pencuri, tetapi kita suruh simpan barangan berharga yang kita ada.
. Kita sangat takut kepada perkara ini akan berlaku.

Apakah kesan dari muzakarah ini?? Ana yakin jika ianya berlaku akan mewujudkan perpecahan yang sangat hebat dalam PAS. Kita kembali lah kepada dasar kita, pahit manis perjuangan ini sama-sama kita tanggung. Sebelum wujud PAKATAN RAKYAT, kita berjuang dalam keadaan yang cukup perit, hendak beri penerangan permit tidak di keluarkan, di tangkap, di tembak dengan peluru hidup, betapa bersungguhnya pejuang Islam ini membela agama yang suci ini. Bayangkan jika kita terpedaya dengan janji-janji manis musuh kita (UMNO).

UMNO tidak ubah seperti yahudi di Palestin yang mengadakan rundingan dengan HAMAS, namun yahudi jugalah yang melanggar perjanjian tersebut. Begitu lah UMNO, royalti yang patut dapat kepada kerajaan Terengganu di nafikan hak walaupun perjanjian telah ada. Dalam muzakarah ni, janji apa pula yang akan ditabur oleh YAHUDI MALAYSIA INI (UMNO).!!!!!!

Sama-samlah kita fikirkan yang mana lebih aulawiyyatnya, golongan profisional harus menerima pendapat para ulama'. Kita hendak supaya UMNO dilanyak atau kita menolong UMNO setelah ianya dilanyak oleh rakyat baru-baru ini.

Maaflah jika tulisan ini mengguris hati mana-mana pihak, tetapi ingat, silap langkah bawa padah!!!!!!!!! Ini bukan musim untuk berbaik dengan UMNO, tetapi zaman kita melanyak UMNO selepas di lanyak oleh rakyat dalam PRU baru-baru ini!!!!!!!!!! Rakyat sudah pun sembelih UMNO baru-baru ini, jadi mari lah kita kuburkan UMNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UMNO ibarat bangkai yang busuk, jadi jangan kita pikul bangkai ini, dan jangan bawa bangkai ini dalam perjuangan Islam ini.................................


TAKBIRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 comments:

bebas said...

ape ni.kamu kate umno minafik,yahudi,israel..inike parti islam..rasul ade ber juang macam nie ke..umno ni rang ape?bukan orang islam?semua dalam umno munafik ke?yahudi?ape semua ni...memalukan..Dengan sesame islam kamu cerca..dengan orang kafir kamu puji..ape ni..bile baca akhbar pembangkang,penuh dengan dendam.ni ke perjuangan islam..

bebas said...

memangla umno ade lemah dalam islam.tapi care kamu tentang macam kami orang bukan islam..salahke diorang bersatu..adekah visi umno untuk membunuh orang islam..takde kan.kite same2 melayu.orang islam,sebusuk22 kite,kite ni serumpun.kite bermusuh sesame sendiri,orang kafir ketawe.kite tentang kawan,kite berkawan dengan musuh.ape semua ni

bebas said...

orang melayu jatuh sebab sikap sebeginilah..aku memang tak puas hati.aku takde kate umno betulke.pas betul ke.pade aku nak bersatu.tapi cemuhan yang dibuat menunjukkan sebenar perjuangan yang dibuat atas dendam,kepentingan politik,emosi dan bukanlah perjuangan islam sebenar..kau hine umno macam tu sekali.kau pergilah puje orang bukan islam.besok2 bile nak ditikam baru dedar.kepade yang lain berjuang dengan bersatu

bebas said...

kite kene bersatu.buang dendam tu semua..patutnye parti pas begitu.ni kamu cerca sampai macam tu sekali..renungkanlah.sebaik kawan adalah yang seagama,sebangsa dan senegara

Post a Comment