Friday, September 18, 2009

sekilas bicara, pedas rasanya......

salam ukhwah

dah lama tak update ni.. hehehehe.. maaf lah kepada semua kawan-kawan, maklumlah terlalu sibuk dengan tugasan saya. tapi apapun saya tetap akan berusuha untuk mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.

sedar atau pun tidak kita dah hampir dengan syawal, bermakna ramadhan akan meninggalkan kita, tidak ada mata-mata yang menangis untuk meninggalkan ramadhan ini, tetapi banyak wajah-wajah yang tertawa untuk menyambut syawal.. ya allah lemahnya iman umat mu di akhir zaman ini. namun yang pasti ramadhan tetap juga akan pergi...ia tetap akan datang kembali, tetapi adakah kita sempat untuk bertemu ramadhan lagi??? jawapan itu ada pada hati masing-masing..

dalam bulan ramadhan ini, banyak perkara yang boleh kita lakukan, tetapi kita masih juga tidak mahu merebut peluang ini... bagi saya, sibuk lah sikit bulan puasa ni, progam padat.. sempat juga saya meronda ke qaryah ramadhan yang bertempat di dataran stadium. kebetulan hari tu ada persembahan nasyid, rasa macam kenal je suara tu.. rupanya kumpulan @#@#H@@... alhamdulillah berjaya jugak mereka tubuh kumpulan nasyid walaupun tanpa saya... memang lah asal penubuhan itu saya yang cetuskan, tetapi masalah dana yang tidak mencukupi, saya nak cari dana untuk mahaad,untuk masyarakat, banyak lagi yang penting, tetapi cara mereka menulis dalam blog mereka semacam saya tak pernah membantu sesen pun, sedangkn mereka buat latihan saya bagi tempat, tetapi semua tu tak dihargai, bukan nak mengungkit tetapi menjawab tuduhan liar dari mereka.... walaupun setiap orang mempunyai masalah peribadi, tetapi jangan cuba untuk menimbulkan tanda tanya.... mereka tidak sabar, mereka ingat nak cari duit ni mudah.... saya tidak mahu megulas panjang lagi.... yang pasti saya akan bagi satu P.A syestem untuk mereka dan mereka jangan cari saya lagi selepas ini kerana mereka dah mempunyai pengurus kumpulan yang cekap dan hebat..... beginilah kehidupan, kadang-kadang bila kita buat satu kesilapan ,dia dah tak nampak kebaikan yang pernah kita buat... susah baru jumpa kita, bila senang semua tinggalkan kita... tetapi ia mengajar kepada kita yang mana kawan dan yang mana lawan... saya doakan kumpulan nasyid tersebut terus menorak langkah untuk berdakwah pada masyarakat..... maaf jika terkasar bahasa....

1 comments:

mfmb said...

selamat hari raya rol....
mnta maaf byk2 kalu ada slh slp aku,
selama kta brkwan....sedih wase hti ni x leh rye dgn mu thn ni... insyallah kalu ada rzki kta blh rye sma tyhn dpn sama2....bereh rol

Post a Comment