Saturday, July 25, 2009

dua berita gembira bagi aku

salam,

hampir sebulan telah berlalu kita berperang di manik urai, keputusannya berpihak kepada kita alhamdulillah... namun ramai yang bertanya kenapa mejoriti semakin menurun? di mana-mana pun soalam itu yang di tujukan kepada jemaah... apa pun yang berlaku kita tetap menang, tidak hairan bagi saya, kelatan pernah memerintah dengan mejoriti 1 kerusi dan 2 undi sahaja, namun kerajaan tidak tumbang walaupun ada cubaan dari tangan-tangan yang jahat yang cuba meruntuhkan kejaan islam kelantan.
apa yang perlu kita fahami ialah kita bukan pejuang pas semata-mata tetapi kita adalah pejuang islam, kadang-kadang kita sangat mahir mengenai politik, tetapi kita tidak faham apakah dia yang dikatakan sebagai islam itu sendiri.. sebab itu masih wujud di dalam jemaah perkara bida'ah, khurafat dan sebagainya. ini berlaku oleh kerana kita tidak memahami apakah sebenarnya yang di katakan perjuangan islam...

saya juga panjatkan syukur kepada allah oleh kera tidak lama lagi saya akan bergelar sebagai bapa.. hehehhe. macam-macam perasaan yang saya alami, berdebar pun ada, suka pun ada. mungkin orang lain pun serupa agaknya. namun saya harap kepada semua yang membaca artikel ini sama-sama mendoakan kesejahteraan kami sekeluarga.... saya bercadang tahun depan selepas isteri bersalin, hendak sambung kembali belajar di yaman.. itu lah harapan saya, sebab saya tidak mahu kecewakan semua orang terutamanya us ja yang saya anggap sebagai guru dan abang..... maaf jika tersilap bahasa..... salamullahi alaikum

2 comments:

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu

mizi said...

salam syeikh..tahniah la..oga2 lahirnya zuriat ni,bertambahlah pejuang islam di malaysia..ana balik 6/8 baru..

Post a Comment